Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği
STAR, değerlendirme ve akreditasyon süreçleri ile ilgili eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenleyerek, Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlamayı amaçlamaktadır. Misyon ve hedefleriyle uyumlu değerlendirme ve akreditasyon faaliyetleri yürüten STAR, meslek örgütleri ve iş dünyası temsilcileriyle iş birliği yapan lisans programlarının gelişmesini destekleyen geniş ve kapsamlı bir altyapıya sahiptir. STAR, paydaşlarını dikkate alan, düzenlediği etkinliklerde paydaşlarla etkileşime önem veren bir yaklaşım uygulamaktadır. STAR, takip ettiği politikalarla sosyal hayatta ve iş dünyasında günceli ve gelişmeleri kavrayan, daha iyi eğitilmiş ve daha nitelikli lisans programları mezunlarının yetiştirilmesine katkıda bulunarak, toplum refahının ileri götürülmesinde ana aktör olmak istemektedir.
STAR, amaçlarını gerçekleştirmek için uluslararası ve ulusal düzeyde eğitim, çalıştay ve bilgilendirme etkinlikleri düzenlemeyi ve bu kapsamda etkinliklere destek vermeyi arzu etmektedir. STAR, bir sivil toplum kuruluşu olarak, Sosyal, Beşeri ve Temel Bilimler Lisans Programlarının sürekli geliştirilmesi ve iyileştirilmesini bir sosyal sorumluluk yaklaşımıyla yerine getirmektedir.
Türkiye Cumhuriyeti ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki sosyal beşeri temel bilimler lisans programlarının gelişiminin teşvik edilmesi, sürekli iyileştirilmesi, eğitim-öğretim kalitesinin güvence altına alınması, İşletme, Uluslararası Ticaret, Yönetim Bilişim Sistemleri, İktisat/Ekonomi, Finans, Bankacılık, Çalışma Ekonomisi, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler, Ekonometri, İstatistik, Lojistik, Maliye, Muhasebe, İnsan Kaynakları, Pazarlama, Girişimcilik, Sigortacılık ve Aktüerya Lisans Programlarının değerlendirme ve akreditasyon faaliyetlerini göstermek üzere kurulmuştur.
Program Eğitim Amaçları
PEA1: Öğrencilerin çağın gereklerine uygun bir biçimde uluslararası ticaret ve lojistik alanındaki yeşil ve dijital dönüşüm süreçlerine uyum sağlamak, yenilikçilik ve yaratıcılık becerilerini geliştirmek,
PEA2: Öğrencilere ingilizcenin yanı sıra diğer yabancı diller sayesinde uluslararası arenada etkin iletişim becerisi kazandırmak,
PEA3: Öğrencilere birer girişimci olarak uluslararası ticaret ve lojistik alanında kendi işlerini kurabilme yeteneği kazandırmak,
PEA4: Öğrencilere eleştirel bakış açısı ve analitik düşünme gücü vasıtasıyla piyasa trendlerini analiz edebilme yeteneği kazandırmak,
PEA5: İş dünyasında karşılaşılan problemleri çözebilme yeteneği kazandırmak,
PEA6: Öğrencilerin yaşam boyu öğrenme felsefesiyle hem akademik hem de kişisel gelişimlerini sağlamak.
Program Çıktıları
- Entelektüel kapasitesi yüksek, sosyal becerileri gelişmiş, pozitif düşünceye sahip, farklı ortam ve kurumlara adaptasyon becerisi olan bireyler olmak,
- Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelikte teknik donanıma, esnek düşünce ve hareket yapısına ve çoklu dil becerisine sahip olmak,
- Bağımsız düşünme yetisiyle lojistik ve tedarik zinciri alanında genel kabul görmüş ancak iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmak,
- Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmek,
- Program gereği olarak nicel yeterlik ile birlikte analitik düşünme ve sentez yapabilme becerisine haiz olmak,
- Eğitim sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut piyasa koşullarının gereğine uygun olarak sürekli geliştirebilecek araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olmak,
- Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmek,
- Etkin bir iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmanın yanında ikinci bir yabancı dile de bireysel koşulları ölçüsünde hâkim olabilmek,
- Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetme ve yönetilebilme vasıflarına sahip olmak,
- Yetkisi dahilinde yönetici pozisyonunda olduğu birimdeki çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak etkinlikleri organize edebilmek.
Bu programda; ara sınav, ödev, alıştırma, proje, uygulama ve dönem sonu sınavı gibi farklı değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Değerlendirme yöntemleri arasında klasik sınav, çoktan seçmeli sınav, ev ödevi, performans değerlendirme ve ürün değerlendirme yer alabilir. Programdan mezun olmak için ağırlıklı genel not ortalamasının en az 2.00 olması gerekmektedir. Bir dersin notu, yukarıdaki unsurların değerlendirilmesi sonucunda belirlenir ve harf olarak verilir. Bir dersten başarılı olmak için en az DD harf notu gerekmektedir. Harf notları ve her bir notun katsayısı aşağıda belirtilmektedir.
Harf Notu | Katsayı |
AA | 4,0 |
BA | 3,5 |
BB | 3,0 |
CB | 2,5 |
CC | 2,0 |
DC | 1,5 |
DD | 1,0 |
FD | 0,5 |
FF | 0,0 |
NA | 0,0 |