Programın Amacı
Uluslararası ticaret önemi gün geçtikçe artan, ekonomik kalkınmanın önemli öğeleri arasında yer almaktadır. Ulusal ekonomiler; yeni teknolojiler, uluslararası ticaret ve yatırımların önündeki azalan engeller, iletişim ve bilgi teknolojilerindeki gelişmeler sayesinde küresel ekonomiyle hızla bütünleşmektedir. Küreselleşmenin getirdiği rekabet olgusu günümüz ekonomik ve pazar koşullarında, işletmeler için uluslararası pazarları, yerel pazarlar kadar önemli kılmaktadır. Ayrıca işletmeler için Avrupa Birliği’ne giriş ve uyum sürecinde, bu süreç ile ilgili bilgi sahibi olmaları, uluslararası alanlarda var olabilmeleri için gerekli hale gelmiştir.
Uluslararası pazarlar, yerel pazarlardaki pazar yapısından tüketici davranışlarına, ekonomik istikrardan coğrafi koşullara kadar değişken bir yapı arz etmektedir. Bu nedenle uluslararası pazarlarda yer alması zorunluluk haline gelen firmalar mevcut ürünlerine pazar aramanın yanında, hedef pazarlardaki tüketicilerin kültürel, ekonomik ve sosyal özelliklerine uygun mal ve hizmetler geliştirmek ve pazarlama programlarını bu farklılıklara göre hazırlamak ve uygulamak zorundadır.
Programın amacı da bu sosyokültürel, teknolojik, ekonomik ve politik farklılıkları anlamlı kılacak profesyonelleri yetiştirmek üzere, alanın zorunlu kıldığı disiplinler arası bir yaklaşımı benimseyerek, farklı kültürel, ekonomik, politik ve sosyal ihtiyaçlar ile uluslararası ticaret ve pazarlama arasındaki bağlantıyı bilimsel bir açıklıkla ele almaktır. Bu şekilde programın, uluslararası farklılıkları anlamlandırabilen, bilgilerini pazarlama alanında kullanıp ticaret ve toplumlar arası farklılıkların ticari kazançlara dönüşümünde aydınlatıcı bir rol yüklenen, yeni iletişim teknolojilerini kullanabilen ve bunların uluslararası pazarlama ve ticaret açısından öneminin farkında olan yönetici, dış ticaret uzmanı, pazarlama yöneticisi gibi profesyonellerin yetiştirilmesine veya söz konusu birikimi akademik alanda kullanmak isteyen genç bilim insanlarının gelişmesine katkıda bulunacağı düşünülmektedir.
Açıklamalar
Program çıktıları;
1. Entelektüel kapasitesi yüksek, sosyal becerileri gelişmiş, pozitif düşünceye sahip, farklı ortam ve kurumlara adaptasyon becerisi olan bireyler olmak
2. Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelikte teknik donanıma, esnek düşünce ve hareket yapısına ve çoklu dil becerisine sahip olmak
3. Bağımsız düşünme yetisiyle lojistik ve tedarik zinciri alanında genel kabul görmüş ancak iyileştirilebilecek konuları fark edebilmeli böylece yenilikçi süreçler ile fırsatlar yaratabilme yetkinliğine sahip olmalı
4. Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analize edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli
5. Program gereği olarak nicel yeterlik ile birlikte analitik düşünme ve sentez yapabilme becerisine haiz olmak
6. Eğitim sırasında edindiği bilgi ve becerileri, mevcut piyasa koşullarının gereğine uygun olarak sürekli geliştirebilecek araştırıcı ve sorgulayıcı yapıya sahip olmak
7. Lojistik faaliyetleri kapsamında tasarım, planlama ve karar alma ile ilgili kuramsal yöntemleri uygulama alanlarında kullanabilmeli
8. Etkin bir iletişim kurabilecek düzeyde İngilizce bilgisine sahip olmanın yanında ikinci bir yabancı dile de bireysel koşulları ölçüsünde hâkim olabilmek
9. Uygulamada karşılaşılan mevcut ve olası sorunları çözmek için yönetme ve yönetilebilme vasıflarına sahip olmak
10.Yetkisi dahilinde yönetici pozisyonunda olduğu birimdeki çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine katkıda bulunacak etkinlikleri organize edebilmek